O STOWARZYSZENIU
Promujemy ideę wynajmu wśród użytkowników oraz wspieramy firmy prowadzące działalność związaną z wynajmem.
Historia i osiągnięcia PSBW
2015
Rozpoczęcie działalności PSBW
Dnia 16 czerwca 2015 r. odbyło się spotkanie założycielskie PSBW.
Dnia 29 października 2015 r. członkowie PSBW przyjęli statut stowarzyszenia, który obowiązuje do dzisiaj.
2017
Nawiązanie współpracy z Konfederacją Lewiatan
2020
Wsparcie w pandemii
2022
Walne zebranie PSBW
Wsparcie dla członków
Rozległa sieć kontaktów
Wspólne działania na rzecz rozwiązań ustawodawczych, wymogów administracyjnych oraz innych regulacji wpływających na prowadzenie działalności
Dostęp do zasobów
Wspólna baza weryfikacji, pozwalająca na zwiększenie bezpieczeństwa wynajmowanego sprzętu
Informacje rynkowe
Dostęp do danych statystycznych dotyczących rynku i jego potencjału, zmieniających się trendów oraz kierunków rozwoju
Władze Polskiego Stowarzyszenia Branży Wynajmu
Współzałożycielka firmy ATUT RENTAL, która od 1990 roku specjalizuje się w wynajmie kompaktowego sprzętu budowlanego. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Branży Wynajmu od 2015 roku.
Marek Kordialik
Prezes Zarządu Mateco Podesty Ruchome, Członek Zarządu Mateco Holding oraz Dyrektor Regionu Wschodnia Europa. Ponad 25 lat doświadczenia w branży budowlanej oraz zarządzania rynkami Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu.
CEO/Prezes Zarządu
KILOUTOU
Aleksander Socha
Ekspert rynku wynajmu maszyn w Polsce i Europie Centralnej, od kilku lat Dyrektor Zarządzający w firmie Ramirent (grupa Loxam). Od 30 marca 2023 r. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Branży Wynajmu.
KODEKS ETYCZNY POLSKIEGO STOWARZYSZENIA BRANŻY WYNAJMU
W ramach prowadzenia działalności w branży wynajmu, członkowie
Stowarzyszenia zobowiązują się do przestrzegania następujących
zasad:
1. Oferowanie wyłącznie maszyn i urządzeń bezpiecznych, z wymaganymi przeglądami i certyfikatami.
2. Dokonywanie zakupów tylko z legalnych i sprawdzonych źródeł.
3. Nieoferowanie nielegalnych korzyści materialnych osobom
zatrudnionym przez kontrahentów.
4. Transparentność w relacjach z klientami (rzetelne obciążanie
kosztami vs. oferta), czytelne umowy, proste i czytelne naliczanie,
brak nieuczciwych praktyk – płacisz za to, co zamówiłeś.
5. Przestrzeganie wszystkich zasad wynikających z kodeksu pracy i innych regulujących stosunek pracy.
6. Poszanowanie praw pracowników w tym również wynikających
z równouprawnienia (zwalczanie dyskryminacji).
7. Wynajmowanie wyłącznie maszyn spełniających wymagania
dotyczące emisji spalin, wibracji i hałasu.
8. Prawidłowa utylizacja odpadów związane z prowadzeniem
działalności.
9. ESG – Environmental, Social, Governance – spojrzenie na
zarządzanie w aspektach środowiskowych, społecznych
i korporacyjnych.