Na Walnym Zgromadzeniu PSBW w dniu 22 lutego 2018 przyjęto
STANDARDY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ OBOWIĄZUJĄCE CZŁONKÓW POLSKIEGO STOWARZYSZENIA BRANŻY WYNAJMU
SPRZĘT
- Oferowanie wyłącznie maszyn i urządzeń bezpiecznych, z wymaganymi przeglądami i certyfikatami.
- Dokonywanie zakupów tylko z legalnych i sprawdzonych źródeł.
KONTRAHENCI
- Transparentność w relacjach z klientami:
– czytelne i uczciwe umowy najmu
– proste i zrozumiałe, zgodne z ofertą naliczanie za wynajem -niedoliczanie dodatkowych nieuzgodnionych opłat
– zasada „płacisz za to, co zamówiłeś”
– zgodne z przepisami dokumentowanie wszystkich transakcji -nieoferowanie nielegalnych korzyści materialnych osobom zatrudnionym przez kontrahentów.
PRACOWNICY
- Przestrzeganie wszystkich zasad wynikających z kodeksu pracy i innych regulujących stosunek pracy.
- Poszanowanie praw pracowników w tym również wynikających z równouprawnienia – zwalczanie dyskryminacji
ŚRODOWISKO
6. Wynajmowanie wyłącznie maszyn spełniających wymagania dotyczące emisji spalin, wibracji i hałasu
7. Prawidłowa utylizacja odpadów związanych z prowadzeniem działalności.